Guenter
Nieuweling

|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: Januari 20, 2010, 11:24:42 » |
|
2. Bijkomende verzekeringen van de mutualiteiten (hospitalisatie en reisverzekeringen) sluiten delta en parapente wel uit, net als veel andere verzekeraars, en dat mogen ze. .[/i]
Ter illustratie: CM Hospitaalplan (:hospitalisatieverzekering) Een aantal kosten wordt niet terugbetaald door het CM-Hospitaalplan.# Kosten door beoefening van gevaarlijke sporten:... deltavliegen;
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
pimpeltje
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: Januari 20, 2010, 12:56:00 » |
|
Hallo Guenter,
ook ik ben aangesloten bij CM en heb een hospitalisatieverzekering, dus was ik ook op de hoogte van de lijst met uitgesloten gevaarlijke sporten. Reden waarom ik naar Johan een mailtje had gestuurd om dat even te melden. En ik vind dat géén leuke gedachte dat wanneer ik een ongeval zou krijgen met delta ik niet kan rekenen op de hospitalisatieverzekering die ik toch niet goedkoop betaal. Het recht van de sterkste zeker....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
JohanMinne
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: Januari 20, 2010, 04:56:52 » |
|
Aan allen, Jean heeft nog een toevoeging opgestuurd voor zijn uitleg. Ik heb deze bij aangevuld (zie 8 berichtjes hoger, na de bewegende tekst, zoals hieronder weergegeven). Grz, Johan
|
|
|
|
« Laatste verandering: Januari 20, 2010, 04:59:37 door JohanMinne »
|
|
|
|
|
Guenter
Nieuweling

|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: Januari 21, 2010, 11:02:22 » |
|
In de polis van DKV (:hospitalisatieverzekering) lees ik tot nog toe geen uitsluiting wat deltavliegen betreft... Maar wat lees ik vandaag in De Tijd: DKV verhoogt de prijs van zijn hospitalisatieverzekering met bijna 8 procent. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
deltapol
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: Januari 21, 2010, 06:21:25 » |
|
Uit ervaring, mijn ongeval in St. André. CM verzekering en, gelukkig maar, Europ assistence. Opgepikt door ambulance, geopereerd aan de arm, een week hospitalisatie in Frankrijk, niet in staat om zelf terug naar huis te keren, vrouw en kinderen met wagen en caravan op de camping. Melding bij CM de dag na het ongeval. Eerste vraag: hoe is het gebeurd. Bij melding van "een deltavliegongeval tijdens de landing" onmiddellijk het antwoord gekregen dat de mutualiteit hier niet in tussenkomt. Gelukkig hadden we Europ Assistence (E.A.). Bij de telefonische melding was hun vraag of alles OK was, in welk hospitaal ik lag, wie de dokter was, en hoe het verder verloop zou zijn. Verder moest ik mij van niks iets aantrekken en zouden zij alles regelen. Ik ben ginder geopereerd, na een week was ik zover gerecupereerd dat ik met het vliegtuig naar huis gebracht kon worden. Alles geregeld door E.A. Ook het terugbrengen van de auto, de caravan, mijn familie, allemaal geregeld door E.A. tot aan de voordeur van ons huis. Geen enkele factuur gezien, niets moeten betalen, zelfs de gsm telefoonrekeningen terugbetaald gekregen. Tot ik thuis was, dan viel ik terug op de mutualiteiten die vanaf dan de opvolgbezoeken volgens de normale tarieven wel terugbetaalden. Ik zou dus toch maar eens heel goed informeren bij de mutualiteiten.... Het enige wat ik vergeten ben is hetgeen ikzelf betaald heb en wat niet vergoed werd door de mutualiteiten terug te vorderen bij de federatieverzekering. Gelukkig was dit niet zo'n groot bedrag. Voilà, ik hoop dat jullie hier wat aan hebben. Echt gebeurd.
|
|
|
|
|
|
Also known as Mister Looping
|
|
|
|
pimpeltje
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: Januari 21, 2010, 07:31:39 » |
|
Dank Pol voor de uitleg,
Jean mag schrijven dat de mutualiteit tussenkomt, maar als ge durft zeggen dat het gaat om een delta-ongeval hebt ge grote kans dat ze in het buitenland niet tussenkomen. Dat is wat ik heb geleerd, vandaar de raad: zijt voorzichtig met wat ge zegt. We betalen allemaal véél aan verzekeringen.... een leugentje kan je soms een pak verder brengen dan de waarheid. Lees dit niet verkeerd: ik verplicht niemand om te liegen of wil aanzetten tot.... Lees altijd goed opvoorhand de polissen met hun kleine lettertjes; van ziekenkassen, verzekeringen. Vraag ook op voorhand naar bepaalde dingen die voor u belangrijk zijn. Weddes dat ge soms raar gaat opkijken...'t één is wel verzekerd en iets anders juist niet....Een verwittigd iemand is er twee waard....wordt beweerd.
En Europ assistance is een degelijke organisatie, die er staat als er nood is aan hulp.
Met sportieve groet. Dani.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
pimpeltje
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: Januari 22, 2010, 01:31:21 » |
|
Aandachtige forumlezers,
U mag volgende week een correct en duidelijk antwoord verwachten op de vraag of de CM mutualiteit tussenkomt bij een delta-ongeval. Wat al zeker is: zowel bij de hospitalisatieverzekering als hun reisverzekering/ reisbijstand (EUROCROSS) is de tussenkomst UITGESLOTEN![/b] Met sportieve groet. Dani.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kurt
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: Januari 22, 2010, 05:51:31 » |
|
Weet er iemand of er een verzekering bestaat (tegen een normale prijs van pakweg 100 euro) die speciaal de dekking doet van de SEARCH AND RESCUE ?De europe assistance komt niet tussen voor helikopterkosten of zoeken naar de vermiste, ttz enkel voor skiers die OP de piste een ongeval hebben tot 5000 € Want stel dat je ergens in de bomen of hooggebergte land op een moeilijk bereikbare plaats, dan zou het toch wel interessant zijn dat je die hoge faktuur (al rap vele duizenden euro´s) kan afwenden. Anders zou ik al rap geneigd zijn van het NEE-signaal te geven aan den heli.  Kurt
|
|
|
|
« Laatste verandering: Januari 22, 2010, 05:55:01 door Kurt »
|
|
|
|
|
|
pimpeltje
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: Januari 22, 2010, 09:00:26 » |
|
Hallo Kurt,
verwacht van mij op dit moment géén antwoord, want ik kan het u niet geven. Wel wil iets vertellen in verband met de kosten van zoekwerk via helikopter. Een paar jaar geleden waren we met verschillende clubleden in Greifenburg op vliegvakantie. Jürgen en ik waren op cross gegaan en ik verkoos om terug te vliegen en te landen op het officiële landingsterrein. Tegen een uur of 5 géén nieuws van Jürgen. Om 18u nog steeds niets. Renate en ik begonnen ons nu toch wel erg ongerust te maken. Nergens iets te zien, noch te horen. Om 19u hebben we dan de politie verwittigd die een helikopter de opdracht gaf om te gaan zoeken. Pas tegen 20u30 kwam Jürgen afgestesseld met zijn harnas op de rug. Bleek hij een 30 km verder te zijn geland en gans het stuk te voet is moeten komen gelopen...omdat niemand bereid was een lifter mee te nemen!!! Wij hebben onmiddellijk de politie verwittigd en hij gedacht dat daarmee alles opgelost was. Groot was zijn ontzetting toen hij een dikke maand later een factuur in de bus kreeg geduwd vanuit Oostenrijk: 150.000 oude Belgische franken!!! Ik ga u niet vertellen hoe dat verder is afgelopen, omdat ik daar niet het fijne van weet.....maar dat het gaat om hoge kosten is een feit dat zeker is! Sportieve groet! Dani.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Woo
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: Januari 23, 2010, 01:20:38 » |
|
Kurt,
Ethias assistance kost 90 Euro. 2 voertuigen verzekerd (pechverhelping enz..), medische kosten (voor de familie) tot 15.000 Euro en opsporing + redding tot 6.250 Euro. Betaal je 150 euro zijn de medische kosten tot 75.000 Euro gedekt.
Ik ga nog teen en tander opzoeken en eens een samenvatting geven wat betreft verzekeringen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
pimpeltje
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: Januari 23, 2010, 05:40:37 » |
|
Een goed idee Wim! Zoals beloofd ga ik de gegevens van CM in dat verband volgende week op het forum zetten. En dat van Ethias lijkt ook interessant.....interessantere dan Avialbel....?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|