pimpeltje,
Het was bijna niet vliegbaar, vanwege de wind, ik wist dat dit zou zijn. Maar ben toch afgereden. Toch was er nog een onverwacht aspect. Er zijn nog 5 andere vlaamse deltapiloten afgezakt naar de site

. Waarvan ik er een aantal al wel eerder had ontmoet. Maar de wind was te gewelddadig. We hebben toch maar opgebouwd en om 16 uur hebben we dan regen gehad van de rand van een onweder. Daarna was het een blauw gat, maar zonder wind. Toen (na het droogmaken van de vleugels) zijn we een voor een gestart, in een lichte wind. De condities waren toen echter te zwak. Het was zeer rustig in de lucht. ?s Avonds zijn we dan nog maar iets gaan eten in Le baron.
Ik ben dan nog door gereden naar sept-meuses alwaar ik geslapen heb. 's Morgens was de maasvallei gevuld met mist, waar de site geleidelijk uit kwam.
Rond 12uur30 ben ik gestart op 7-meuses, het was thermisch zeer goed maar heftig, ik heb echter niet echt hoogte kunnen maken, hoewel dat het wel makkelijk zou gegaan moeten hebben. Een van de grootste bellen die er aan de start passeerden heb ik gemist. Maar had iets minder sterk te pakken. Deze dreef me echter te ver naar achter en te weinig naar boven. Dus was het beter om terug naar voor te vliegen want was precies serieus krap. En toen ging het mis, ik vloog op VG naar voor maar heb die dan afgezet omdat het precies terug begon te stijgen. Het ging echter niet. En vermits, naar mijn gevoel, ik op onvoldoende hoogte vooraan zou geraken (ik zat namelijk aan het einde van de starthelling en laag, naar ik vermoed in de rol). Ben ik boven in een wei gaan landen. Ik had me op het ergste voorbereid maar het viel goed mee en ben mooi op de wielen geland. Daarna heb ik nog een vlucht gedaan maar was niet echt relaxed en heb de vleugel te snel gevlogen. Bovendien was de vario plots naar de vaantjes.
Volgende keer beter.