ADCA Forum
September 05, 2010, 06:46:44 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: SMF - Just Installed!

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: serrig vrijdag 19 juni gevlogen  (gelezen 929 keer)
michel
Senior

Bekijk profiel E-mail
« Gepost op: Juni 21, 2009, 09:14:59 »

Lachebek

Beste Leden,

Vrijdag heb ik een zeer mooie vlucht gemaakt in Serrig. Ik zal de foto's opsturen voor de website.
Ongeveer 40 min gevlogen. Het ging niet bijster hoog +/- 400 meter boven de start.

Plotseling enorme sink. Suzanne een Duitse van Neumagen met haar Atos was juist gestart en moest onmiddellijk landen. Ik zag ze een nogal  slechte landing maken. Ik verloor ook mijn hoogte en kwam een beetje onder de start. Vervolgens ben ik onmiddellijk gaan landen daar het zo hevig zakte.

Een circuit vliegen zat er niet meer in. Nog 1 s bocht gemaakt terwijl mijn Merlin als het ware naar beneden werd gezogen. Ik zette hem op final, kreeg dicht bij de grond terug dracht. Mijn grondsnelheid gemeten op de gps 75 km/u. Heel het terrein overvlogen vlak tegen de grond en op 25 meter van de bomen perfect geland, zoals gewoonlijk op de voeten. Mijn VG stond nog op. Al bij al gezien de omstandigheden toch goed.
Dit is me nog nooit overkomen. Nog andere Duitser zeer lelijk geland met een remparachute en een kite.

Vermoedelijk was er af en toe NW-wind. Bij de start nochtans mooi West.

Tot vliegens,

Michel

JohanMinne
Held

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: Juni 22, 2009, 01:03:04 »

Michel,

Ik heb zo de indruk dat de thermieken algemeen gezien, sterker zijn dit seizoen.  De daarbijhorende daalzones zijn dat ook.  Ik heb tijdens mijn 2 laatste mosquitovluchten ook ervaren dat de daalzones soms fenomenaal zijn, en het motorvermogen is daarbij totaal ineffic?ent.
Iets gelijkaardigs heb ik ook eens voorgehad op 7-Meuses, bij het naderen van een onweder.

Kan je iets meer vertellen over de landing van de duitse piloot met zijn Kite?

Groetjes,
Johan
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: