ADCA Forum
September 09, 2010, 11:33:45 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: SMF - Just Installed!

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: nieuwe vliegplaats te andenne?  (gelezen 945 keer)
Kurt
Held

Bekijk profiel
« Gepost op: Juni 21, 2009, 02:45:57 »

Links van Andenne aan de zuidkant van de maas is een bergje met "bois de stu" erbij vermeld wat reeds eerder m?n interesse had gewekt op de kaart. Toevallig passeerde ik daar voorbije week en wat blijkt: op de top is het bos gekapt en is er plaats om te starten.
De helling is NNO gericht en dat is wat het mss interessant maakt(Noordooststart!!!). Hoogteverschil bedraagt tussen 90 en 110 m, bruikbare lengte is zo?n 600 m en kaarsrecht. Andenne ligt niet onder de TMA van Luik, er is niets hinderlijks op de start te zien op eerste zicht en er zijn weiden voor de start om te landen.
Ik heb dezelfde vraag gelanceerd op parapentebelge.be en daar kwam een reactie op nl. dat m.b.t. het bos een jachtrecht is gegeven aan iemand maar dat de eigenaar wel iemand anders is dan de jager. Ook zou de jager niet bereid zijn tot toegevingen, aldus volgens iemand van Andenne zelve.

Als u er in de buurt bent, mss de moeite om een kijkje te nemen, want ziet er toch wel niet slecht uit daar, eventueel iets om door de federatie uit te vissen.
grtz

« Laatste verandering: Juni 21, 2009, 05:23:59 door Kurt » Gelogd
pimpeltje
Held

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: Juli 15, 2009, 10:17:17 »

Hallo Kurt,
het is interessant om dit punt aan de commissie vliegplaatsen van de federatie te melden. En misschien krijgen zij meer gedaan dan een enkeling die er niet woont....Spijtig dat wij hier in het Antwerpse niet zo'n heuveltjes hebben liggen, want ge zou het bestuur van ons club nogal zien wroeten om daar een vliegplaats van te kunnen maken!
Kurt
Held

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: Juli 18, 2009, 07:54:09 »

ja, goed idee.  Ik ben er inmiddels nog een paar keer gepasseerd, komende van huy en dan zie je hem al van ver liggen. De eigenaar zou de grote houtzagerij in Marche-en-famenne zijn (fruitier genaamd). Nu is er een groot stuk bos gekapt, als er 10 jaar wordt gewacht dan zal het allemaal niet meer zo simpel zijn.
pimpeltje
Held

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: Juli 20, 2009, 09:00:46 »

Als de delta-adviesraad werkt en zich hierachter zet kan het misschien iets worden. Ik heb de Fly gelezen en het blijkt aardig stil te zijn op het front van de raad.....niets over te lezen in ons federatieblad. Morgen misschien vliegen te Sept-Meuses?

Sportieve groet!
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: