ADCA Forum
September 05, 2010, 07:02:05 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: SMF - Just Installed!

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: 30-31 mei Neumagen ?  (gelezen 1274 keer)
Kurt
Held

Bekijk profiel
« Gepost op: Mei 27, 2009, 02:22:31 »

Aan allen,
De voorspellingen voor Neumagen (ttz luchthaven Hahn) zijn O-NO van zaterdag tot maandag, wind tussen 13 en 22 km/u in late namiddag (op tijd starten of de start wordt mss gesloten wegens wind). Is mss ook teken dat er hoger wel wat wind staat.
Mochten er ge?nteresseerden zijn laat maar weten er kunnen naast mijne delta nog 4 andere mee (rij met busje). Eigen vervoer tot in buurt is makkelijk maar niet noodzakelijk.

Ps Mogelijk ga ik naar de Vogezen al was het maar omdat daar geen brevetplicht is (voor de niet gebrevetteerden onder ons), hangt af wat anderen voorzien. Alleen met oostenwind heb ik er geen ervaring(geen ervaring met drumont of schnepfenried of ballon d?alsace). (Ik ben wel eens gaan zien op de ballon d?alsace langs de weg (pal oost) en vond het maar niets, starten vanaf top lijkt mij van op pc gezien beter.

Vraag: heeft er iemand ervaring met moselfalken.de , aanmelden per pc dat je graag een gastenkaart hebt bv. voor Meerfeld of zo (uiteraard niet voor Neumagen want dat is van dfc-trier.de (gelukkig ma).

tot vliegs
kurt
« Laatste verandering: Mei 27, 2009, 02:29:08 door Kurt » Gelogd
pimpeltje
Held

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 27, 2009, 07:39:42 »

Hallo Kurt,
uw vraag is op moment wat verwarrend. Ik verklaar:
Ben je zinnens om 3 dagen te gaan vliegen en kunnen er dan meerdere piloten mee voor die 3 dagen naar Neumagen? Of ben je van plan van de ene site naar de andere te rijden....met uw meerijdend gezelschap? Of is het de bedoeling om slechts 1 dag ergens te gaan vliegen? Als je de Vogezen gaat bevliegen dan gaat ge van uw karreke duchtig gebruik kunnen maken! De reden waarom de Vogezen door de oudere piloten onder ons afhaken als ze aan het sleurwerk denken....
Graag een antwoord....
Kurt
Held

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 28, 2009, 01:53:26 »

Inderdaad wat vaag daarom concreet:
Zondag 31 mei zou ik in Neumagen willen gaan vliegen. (Zaterdag ziet er ook goed uit maar dan ben ik belet)

Er zijn verschillende opties voor het afspreken: gewoon in neumagen of hier, samenrijden of niet.
Als ik rij, kunnen er in ieder geval nog enkele delta?s bij.

De finale beslissing valt pas zaterdag, en hangt af van het weer voor zondag en interesse van anderen.
Mocht het weer nog beter worden voor maandag dan valt een tweedaagse te overwegen.

mvg
kurt

pimpeltje
Held

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 28, 2009, 11:00:39 »

Er is ??n gegadigde die zondag ook kan: Johan.... Misschien kunnen jullie samenrijden.
Ik moet passen: mijn manneke wenst te gaan dansen....en ik ben de volger.
In elk geval reuze vlucht gewenst!
Kurt
Held

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: Mei 29, 2009, 01:47:04 »

Aan allen,
Zaterdag en zondag zullen de Belgen goed vertegenwoordigd zijn in Neumagen.
Persoonlijk ga ik proberen om er toch al zaterdagavond ten laatste te zijn.
Wie het niet geloofd moet maar komen zien. Cool
grtz
Kurt
Held

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: Juni 03, 2009, 12:44:47 »

Na Neumagen, zijn we ook nog in beauraing geweest.  Hierbij een link met de foto?s. Dien delta van vlakbij gefotografeerd, "da benne kik" Lachen. Ook is er een parapente op cross geweest na eerst 1100m hoogte te hebben gehaald (Plafond door inversie). Ik heb de thermiek soms wat te ver naar achter willen nemen. Daardoor ben ik dan ook maar tot +/- 300 m boven start geraakt. Veel bijgeleerd weeral.
http://www.parapentebelge.be/parapentebelge/album.photos/2009/beauraing-2009.06.02/album/slides/IMG_9747.html
grtz

Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: