Auteur Topic: zondag 8mei  (gelezen 1206 keer)

Pauwels

• Clublid
  • Held
  • *
    • Bekijk profiel
zondag 8mei
« Gepost op: mei 06, 2016, 14:35:10 pm »
Ik vertrek terug vanaf Remersdael, Tienen, Waterloo en zo verder W/NW naar de kust. Als de kondities identiek zijn wil 200km halen (?). Ne mens moet een doel hebben, he. Iemand mee ?
Vroege start !

Pauwels

• Clublid
  • Held
  • *
    • Bekijk profiel
Re: zondag 8mei
« Reactie #1 Gepost op: mei 07, 2016, 14:35:03 pm »
Om 7u sta ik er. Ze geven zon, 26kmu, ZO.

Pauwels

• Clublid
  • Held
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: mei 13, 2016, 07:54:50 am »
en we waren paraat ! Jogo al druk aan t opbouwen. Maar helaas door technisch probleempje is jogo niet kunnen starten. Stopje benzinetank sloot niet af.
Ikzelf had een goede start, maar na 2 min ging mijn motor op 80% draaien. Iets te weinig vermogen om hoogte te halen. Er waren zowel wat stijggebieden als heel wat zakgebieden. Eigenlijk had de wind recht op de helling moeten staan (NO O) en de wind kwam hoofdzakelijk van het zuiden. Na 7 min heen en weer slingeren voor de start ben ik maar wijselijk geland. Vermoeiende ochtend. Achteraf vond ik mijn luchtfilter deksel los. Hierdoor ZOU het kunnen dat door te veel luchtaanzuigen ik vermogen verloor.

jogo

• Clublid
  • Held
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: mei 13, 2016, 12:38:30 pm »

Dat is geen gewone helling die boven het plateau uitsteekt, maar een valleitje (remersdaalbeek) in vorm van een geul die oost-noordoost georiënteerd is, dus als ge niet meteen na de start er boven-uit klimt zijt ge (met een zuidelijke tendens) in de lee aan't vliegen, afhankelijk van de sterkte van wind en motortje hebt ge het dan moeilijk om daar te ontsnappen.(mijn mening)
mijn technische problemen :1.rubber oorringgetje van het luchtinlaatklepje aan de benzinedop ontbrak waardoor tank niet dicht.
2.één cel van de batterij was los vandaar "0 volt-meting"
3.kabel aan de starter zat los.
(alle euvels intussen opgelost)
Voortaan een windvogel(vlieger) meenemen voor een betere inschatting van de windrichting want die kan nog al eens verschillen , hoe ge die ervaart aan de grond gezien het omliggend relief.