Auteur Topic: Belgische Delta kampioenschap 2016  (gelezen 1509 keer)

Mich

• Forumbeheerder
  • Volwaardig lid
    • Bekijk profiel
Belgische Delta kampioenschap 2016
« Gepost op: februari 06, 2016, 18:29:43 pm »
Het Belgisch kampioenschap delta wordt georganiseerd van 11 tot 15 juli 2016 in Oostenrijk, meer bepaald in Altaussee. 
De doelstelling van deze wedstrijd is om zoveel mogelijk Belgische piloten samen te brengen.

Het kampioenschap zal open zijn voor klasse 1 en 5. De intentie is om voor de sportklasse (vleugels met mast) speciale  aandacht te schenken om het plezier van het overlandvliegen aan te bieden. Wij hopen dan ook een heel aantal (nieuwe) Belgische sportklassepiloten te mogen verwelkomen. De taken zullen doenbaar zijn met het oog voor de veiligheid van iedere deelnemer en per dag uitgelegd worden. We willen vooral rekening houden met het instapniveau van deze deelnemers. Plezier en initiaties van het overlandvliegen staan centraal.

De klasse 1 en 5 zullen een wedstrijd aangeboden krijgen die sportief uitdagender is, maar die nog steeds de veiligheid van de taak hoog in het vaandel draagt. We willen in de eerste plaats dat de deelnemers plezier beleven aan hun vluchten in een prachtige omgeving.

Elke gebrevetteerde Belgische piloot is daarmee welkom. De N3 –ers (einde initiatie) kunnen uiteraard vrijvliegen maar nog niet deelnemen aan de wedstrijden.
Alle info kan  je verkrijgen op http://belgianopen.blogspot.be/

Hopelijk zien we jullie talrijk verschijnen.
William, Jochen, Jo & Tom

Mich

• Forumbeheerder
  • Volwaardig lid
    • Bekijk profiel
Re: Belgische Delta kampioenschap 2016
« Reactie #1 Gepost op: februari 06, 2016, 18:48:19 pm »
Vorig jaar was het BK in Laragne en ondanks de slechte weersomstandigheden hebben we toch een paar mooie vluchtjes kunnen maken (voor de overontwikkeling weliswaar).
Alleen al voor de sfeer en de ervaringen is dit een aanrader.
Ook voor mensen zonder competieambities als ik.
Oostenrijk ken ik nog niet maar lijkt me prachtig dus dit jaar doe ik zeker weer mee.

MiCH

Koen

• Forumlid
  • Volwaardig lid
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: april 11, 2016, 12:09:32 pm »
Ik wil meedoen in de sportklasse met de Atos (moet nog wel uitzoeken of dit toegelaten is, desnoods niet voor punten). Ook altijd geinteresseerd om ervoor of erna ergens id buurt (of iets verder weg) wat te gaan vliegen.

Mich

• Forumbeheerder
  • Volwaardig lid
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: april 12, 2016, 08:39:02 am »
Ik weet niet of je voor punten zal kunnen meedoen maar, je kan waarschijnlijk wel dezelfde taken kunnen vliegen.
En voor mij is het ook enkel voor die ervaringen te doen.