Auteur Topic: mosquito koud start problemen en inhouden bij de startfase  (gelezen 1410 keer)

Pauwels

• Clublid
  • Held
  • *
    • Bekijk profiel
mosquito koud start problemen en inhouden bij de startfase
« Gepost op: september 01, 2015, 20:54:04 pm »
Sinds ik 2 jaar geleden een nieuwe motor plaatste onder mijn mosquito, blijft ie maar verschrikkelijk slecht starten. De eerste keer, koud dus. Eens gestart gaat de motor prima ! Met choke starten is niet mogelijk, klein beetje gas geven en bougie enkele malen reinigen, dan lukt het plots. Ik gebruik bovendien steeds een klein autobatterij en startkabel om vlot rond te kunnen draaien.
2° probleem bij volgas en na enkele stappen gaat de motor inhouden ! Net wat we niet nodig hebben in de start en run fase, he.

Iemand tips ?

JohanMinne

• Clublid
  • Held
  • *
  • We will meet again. At cloudbase would be great!
    • Bekijk profiel
Re: mosquito koud start problemen en inhouden bij de startfase
« Reactie #1 Gepost op: september 02, 2015, 07:59:05 am »
Hello Bart,
Heb je Johan Ahling (constructeur) al raad gevraagd?

In ieder geval . . . het is schrikken indien ik je zie starten!
Juist in de kritieke startfaze, wanneer je alle mogelijke stuwkracht nodig hebt, zakt het toerental ! ! !

Misschien toch een puntje om na te kijken: de bowden-kabels voor choke en gas worden geplooid tijdens het stockeren van het harnas en komen terug recht te liggen bij het opbouwen.  Tijdens de start, verandert de spanning in jouw harnas van los hangend tussen ophanglits en steunend op de pootjes naar gestrekt enkel hangend aan de ophanglits. Dit zou kortstondig een verandering kunnen geven, bijvoorbeeld de choke die eventjes het mengsel te rijk maakt . . .
Zitten de kabels goed vast (begin en eindpunt)?  Misschien de kabels vervangen?

Ik heb hierdoor eens een faalstart  meegemaakt in Henry Chapelles.  Op het ogenblik dat ik mij strekte in het harnas werd de chokekabel aangespannen en viel de motor uit . . . op 15 meter hoogte . . . shit!  Einde van de vlucht wegens landing in een moeras met geplooide trapeze.

'k hoop dat je de oplossing vindt!
Johan

Pauwels

• Clublid
  • Held
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: september 02, 2015, 09:40:56 am »
Ja, ik was er toen ook. Ga ik eens nakijken...

Pauwels

• Clublid
  • Held
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 02, 2015, 21:47:33 pm »
Vandaag de belgische mosquito motor opgestuurd nr swedish aerosport. Men gaat er eens een blik op werpen....