Auteur Topic: 16 maart Coo  (gelezen 2274 keer)

Koen

• Forumlid
  • Volwaardig lid
  • *
    • Bekijk profiel
16 maart Coo
« Gepost op: maart 15, 2014, 14:41:58 pm »
Stephan H en ik zouden morgen Coo eens willen bezoeken. Kom maar af als je zin hebt! 0496 98 16 87

Kurt

• Forumlid
  • Held
  • *
    • Bekijk profiel
Re: 16 maart Coo
« Reactie #1 Gepost op: maart 15, 2014, 19:11:24 pm »
West-noordwest is de enige richting met vrije aanstroming.
In combinatie met stabiel weer geeft dit zeker soaren. Blijft wel opletten wegens toch wel sterke wind.  Opletten bij landing voorwindgradient.

Zeker te veel wind bij west-zuidwest wegens turbulentie van andere
kant. Indien meer dan 20km/u op start bij zw ,best niet vliegen.
« Laatst bewerkt op: maart 15, 2014, 19:16:08 pm door Kurt »

Koen

• Forumlid
  • Volwaardig lid
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: maart 15, 2014, 20:07:31 pm »
Merci Kurt. Die info is welkom. Normaal is het NW - W en meteo voorspelt winden lager dan 20/h dus dat zit goed. Kan wel vlagerig zijn, maar daar zllen we ter plaatse rekening mee houden).

een rustig glijvluchtje is voor mij al OK aangezien het de eerste keer is op die site.

We zijn momenteel met 3, dus moesten er nog,mensen zijn met vliegkriebels. Laat uw huishoudelijke klusjes maar even wachten en kom gerust af :-)

jogo

• Clublid
  • Held
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: maart 17, 2014, 10:12:02 am »
bij aankomst aanvankelijk grijs weer en rustige wind (er vloog zelfs een pp)
bij het opbouwen der vleugels toenemende wind en met sterke vlagen.
uiteindelijk is de zon er door gekomen, maar toch nog een tijd moeten wachten om een iets rustiger startmoment te hebben, met twee hebben we een (turbulent) vluchtje gemaakt.
de pp-er heeft ook nog een startpoging gedaan, daarna nam de wind weer toe...

Koen

• Forumlid
  • Volwaardig lid
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: maart 26, 2014, 13:22:07 pm »
Prachtige site met veel potentieel. Grote strt, grote landing en aangrenzende heuvelflanken die westenwind en zuid ontvangen (die laatste mindr nuttig omdat starten met een zuidelijke component niet aan te raden is).

Weg naar boven is goed te vinden als je het een beetje weet zijn. Weet er iemand of wij daar id toekomst misschien wegbewijzering zouden mogen plaatsen? Het is fantastisch dat we onze deltas zo dicht tot bij de start kunnen voorrijden. De weg is te doen met een normale auto, maar een hoge wielbasis is wel aangewezen.

Door het weer was het een turbulente vlucht die zwaar was aan de armen. Dit stond scherp in contrast met het gebrek aan wind op de landing, waardoor die wat technischer was (lees: niet hard genoeg uitduwen, en de delta net niet snel genoeg knnen volgen met het lopen waardoor het neusje even een extra putje heeft gemaakt in het, voor de rest nog, mooi stukje Belgische platteland). Zeer leerrijk om in deze, voor mij toch al, brute omstandigheden te vliegen en zeer blij dat ik Coo in mijn vliegboekje kan schrijven. Zeker van plan om er id toekomst nog op te vliegen.

Dank ook aan het gezelschap. Het was plezant.
« Laatst bewerkt op: maart 26, 2014, 13:51:58 pm door Koen »

pimpeltje

• Clublid
  • Held
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: maart 26, 2014, 14:10:34 pm »
LEUK lezen!

Stephan

• Forumlid
  • Held
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: maart 27, 2014, 20:11:16 pm »
Was erbij en keek naar de é mannen die vlogen . Ikzelf vond het geen goed moment om in zulke omstandigheden te vliegen. Ik had geen zin om na het ongeval van Rudy als eerste vlucht een brute vlucht te ondergaan. Ben met plezier meegeweest !