Auteur Topic: Vliegplanning vrij vliegen en ook mosquito  (gelezen 2201 keer)

Kurt

• Forumlid
  • Held
  • *
    • Bekijk profiel
Vliegplanning vrij vliegen en ook mosquito
« Gepost op: december 14, 2013, 17:22:28 pm »
Hoi aan allen,
Het is winter maar ik zou graag een paar keren willen gaan vliegen terug. Het is nu effe geleden.

De volgende ideeën spelen voor de wintermaanden:

- een dagje zoutelande met niet teveel wind. (Minder dan 10 knopen in vlissingen wzw-zzw).  Er is echt niet veel wind nodig.
- een dagje beauraing of 7-meuses.
- twee dagjes mosquito. Een dag bij mij in de buurt (+/- vlakke start) en een tweede dag in het hageland (lichte hellingstart).

Voor de mosquitodagjes moet ik nog wel gaan navragen maar ga er terstond werk van maken.  Ook zal er wat te warms te drinken zijn en eventueel een tent om te schuilen tegen de wind.

Nog iemand met plannen?
Dus zodra het weer er goed uit ziet post ik iets en ga rondbellen.

pimpeltje

• Clublid
  • Held
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Vliegplanning vrij vliegen en ook mosquito
« Reactie #1 Gepost op: december 16, 2013, 15:56:30 pm »
Leuk lezen! Iemand met vliegplannen!!!!

JohanMinne

• Clublid
  • Held
  • *
  • We will meet again. At cloudbase would be great!
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: december 27, 2013, 13:44:32 pm »
Hello Kurt,
Goed denkwerk en initiatief.
Ik overweeg ook een dagje Zoutelande, als eerste deltavlucht na 6 maanden.
Ook voor de mosquito ben ik geinteresseerd.  Misschien kan je eens informeren bij JoGo.  Hij vliegt ook in jouw regio en kent locale start en landingszones.  Willy is ook van de streek en ik vermoed dat er in Veldwezelt ook kan gestart worden.

Tot binnen kort,
Johan 

Woo

• Clublid
  • Held
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: januari 03, 2014, 17:29:19 pm »
Ikke ook geïnteresseerd om te strandvliegen en met de mosqui. Ik zou wel eerst een andere startbatterie moeten gaan halen.

Misschien nog eens aan Mich vragen om er eentje te maken.

Miii.....iiichh ???

Kurt

• Forumlid
  • Held
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: januari 05, 2014, 18:50:20 pm »
@ alle mosquitopiloten en Zoutelandepiloten,

Zouden jullie evt. volgend weekend 11-12/januari kunnen? De voorspellingen zouden dan gunstig kunnen zijn voor mosquito en misschien zelfs zoutelande.
Anders als jullie de weekenden opgeven die het meest schikken kunnen we beter afspreken.
Dit kan hier of via de volgende Doodle
.
Het mag voor mij ook op een andere vliegplaats zijn voor de mosquito.  Ik ga zelf ook nog een paar andere plaatsen bijzoeken volgende week overigens.

Ik heb vandaag een paar terreinen gevonden met goedkeuring van de landbouwers. Om er 1 maal samen te mogen vliegen. Dus kan er in principe reeds 2 maal gevlogen worden. Dit tussen nu en einde maart. Rekening houdend met de omgeving kunnen ze als volgt gebruikt worden
terrein 1/ coordinaten 51.158327,5.059934
nw tot nno en evt. zuid tot zuidwest
gelegen te Bel, ingefreesd maïsveld met beginnend gras(vooral zand dus). Ideaal bij noorderwind want lokaal licht afhellend. Droog terrein, grond zakt nog wat in tijdens lopen maar te doen (zandgrond) . 400 meter lang in open gebied met aan een kant bos en etc.

terrein 2/ wzw tot zzw en ono tot o, 51.126408,5.10448
Gelegen Meerhout Gestel. Weide gelegen op heuvelruggetje, 5 meter boven omgeving bij startrichting wzw(geeft goede startwind).  De rand van de weide loopt af naar het zuiden maar daar eindigt de weide en begint een andere. Dus moet je op het vlakke stuk wel degelijk starten. 300 meter lang en vrij aan te vliegen bij landen.

Groeten Kurt

« Laatst bewerkt op: januari 05, 2014, 19:53:46 pm door Kurt »

Kurt

• Forumlid
  • Held
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: januari 09, 2014, 14:28:43 pm »
Hhhmmm....Wegens het bijzondere succes is de peiling (Doodle) vroegtijdig gesloten moeten worden....
Wij verschuldigen ons voor dit ongemak.

Wel, laat me voorzichter zijn, als er ooit iemand of meederen hier in de kempen eens wil gaan vliegen, dan hoor ik het wel.
Als ik zelf iets zinnens ben dan zal ik dat hier zo spoedig mogelijk posten.

Groeten

Kurt