Auteur Topic: 24 februari Parachute gooi & plooi  (gelezen 3526 keer)

JohanMinne

• Clublid
  • Held
  • *
  • We will meet again. At cloudbase would be great!
    • Bekijk profiel
24 februari Parachute gooi & plooi
« Gepost op: februari 01, 2013, 22:15:35 pm »
Kijk eens naar de topic onder ADCA-activiteiten.
http://Gooi en Plooi
« Laatst bewerkt op: februari 01, 2013, 22:19:08 pm door JohanMinne »

Marc

• Clublid
  • Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
Re: 24 februari Parachute gooi & plooi
« Reactie #1 Gepost op: februari 03, 2013, 21:55:41 pm »
Ik wil alvast gaan!
Gebeuren de inschrijvingen gegroepeerd via ADCA, of schrijf ik me zelf in op de site?

JohanMinne

• Clublid
  • Held
  • *
  • We will meet again. At cloudbase would be great!
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: februari 03, 2013, 23:00:51 pm »
Zelf inschrijven op de webpagina van het evenement.

Johan

pimpeltje

• Clublid
  • Held
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: februari 04, 2013, 11:33:59 am »
Wel ik heb het geprobeerd....en dat lukt niet voor 15 -16u....is er ook mogelijkheid om daar gewoon gezamelijk chutes te plooien onder wat begeleiding?

Ilse

• Clublid
  • Held
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: februari 04, 2013, 12:14:45 pm »
wel, ik heb het ook juist geprobeerd, ik geraak ingeschreven, maar de Mich niet. Krijg de mededeling: "Sorry, but this form is no longer accepting submissions." Heb dan maar een mailke geschreven aan de pickupclub.

pimpeltje

• Clublid
  • Held
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: februari 04, 2013, 13:37:14 pm »
Ilse dat kreeg ik ook!!!

Ilse

• Clublid
  • Held
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: februari 04, 2013, 19:05:56 pm »
Ik heb juist mail teruggekregen van de pickupclub. Blijkbaar is het de bedoeling dat we na 16 uur komen. Dus kunnen we ons niet inschrijven via de website. Ik denk dat het de bedoeling is dat we gewoon een mailtje sturen als we komen.   (bestuur@pickupclub.be).

Hier de mail:

Beste Ilse, Michael,

Toevallig was jij nr.10 bij de inschrijving tussen 15.00u en 16.00u. Na 10 inschrijvingen/uur wordt automatisch deze mail verstuurd.

Toch willen wij jullie geruststellen dat uw deelname hierdoor niet geweigerd wordt.

Daar de aanhechting aan de death-ride voor deltisten anders is, hadden wij beslist om de delta-vliegers allemaal na 16.00u uit te nodigen.

De mensen van ADCA (deltaclub) zijn hiervan op de hoogte.

Wij hopen dat het uur voor jullie geen probleem oplevert, dus vanaf 16.00u zijn de deltisten aan de beurt.

Marc

• Clublid
  • Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: februari 04, 2013, 21:56:06 pm »
Ik heb me ook ingeschreven via mail, samen met Jan.

pimpeltje

• Clublid
  • Held
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: februari 25, 2013, 00:23:28 am »
Ik bedank Johan om mijn harnas mee te hebben genomen en Joris om mijn chute te proberen....en een pak van mijn hart dat we dus vorig jaar de schute onder begeleiding van de voorzitter op een correcte manier hebben geplooid.....allé waar blijft nu dat goed weer om terug te kunnen gaan vliegen!!!!!?????!!!!!!

pimpeltje

• Clublid
  • Held
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: februari 25, 2013, 20:23:31 pm »
De parachutewerpdag van 24 februari in de topsporthal van Gent, georganiseerd door de Pick-Up Club en de Eburonflyers met steun van de BVVF , wat een groot succes !

Tientallen parapentisten en deltisten konden een realistische parachutewerppoging ondernemen en de meeste gingen ook gewoon open, een enkele ging niet tijdig open wegens de beperkte hoogte en dus tijd om open te gaan, ook omdat het niet aan een normale valsnelheid ging.

Verheugend was dan ook te constateren dat de parachutes, zelfs in deze moeilijke omstandigheden, vrijwel allen open gingen, voorwaar een hele geruststelling voor als het echt nodig zal zijn !

Bijkomend voordeel is dat de deelnemers hun parachute ook moesten hervouwen, wat toch regelmatig dient te gebeuren.

Sommige deden het ter plaatse, met of zonder hulp, voorlopig (oefening) of al direct goed als hun parachute goed droog was. Het hielp natuurlijk wel dat het indoor was !
Dank en felicitaties aan de mensen van de Eburonflyers en in het bijzonder Danny Hansoul voor de expertise van de deathride, die werkelijk voor 200% veilig was, en van de Pick-Up Club die de zaal en de verdere organisatie verzorgden.

De BVVF nam de diverse (vier !) verzekeringen op zich, alle BVVF-leden die deelnamen waren ook door hun BVVF-verzekering verzekerd in geval van ongeval, met dank aan Aviabel hiervoor!

Ziehier het filmpje:

https://vimeo.com/60397864