Auteur Topic: Atos-VQ  (gelezen 6882 keer)

blackcbf

• Gast
Atos-VQ
« Gepost op: januari 18, 2007, 19:29:18 pm »
Atos-VQ = Atos Very Quick

Dat beloofd. Deze nieuwe Atos is op de Thermik Messe voorgesteld door de A.I.R. firma van Felix R?hle.

Very Quick staat niet voor zeer snel vliegen

;) maar voor snel opbouwen en afbreken.

Door gebruik van lichtere onderdelen ook 5 kilo lichter dan een Atos-VR.

Er zouden verbeteringen aangebracht zijn zodat het transporteren in 2 delen gemakkelijker is.

Het lichtere gewicht zou voor een betere handelbaarheid op de grond zorgen maar ook in de lucht met dezelfde Atos-VR prestaties.

Er wordt naar een DHV-2 Gutesiegel gestreefd om daarmee een echt intermediair prestatie toestel voor vrije tijds piloten aan te bieden.

Sneller aan de start, langer in de lucht.  ;)

De Atos-VQ moet de DHV keuring nog ondergaan. Normaal gezien worden de eerste toestellen in Mei 2007 geleverd.

« Laatst bewerkt op: maart 27, 2007, 13:50:34 pm door blackcbf »

sportje

• Clublid
  • Held
  • *
    • Bekijk profiel
Atos-VQ
« Reactie #1 Gepost op: januari 18, 2007, 20:09:59 pm »
... en hoeveel armen en benen wordt die intermediaire atospiloten uitgetrokken voor zo'n "speeltje" ?

deltapol

• Forumlid
  • Held
  • *
  • Fly high in the sky but keep it dry
    • Bekijk profiel
    • http://maverickdeltisten.yourbb.be/
Atos VQ
« Reactie #2 Gepost op: januari 18, 2007, 20:30:31 pm »
Ben benieuwd naar de technische specificaties, prijs, handelbaarheid en glijgetal. Ik was zelf al heel erg gecharmeerd van de VX, maar vind de prijs eigenlijk wel very high...
Also known as Mister Looping

blackcbf

• Gast
Atos-VQ
« Reactie #3 Gepost op: januari 21, 2007, 16:50:12 pm »
Citaat van: "sportje"
... en hoeveel armen en benen wordt die intermediaire atospiloten uitgetrokken voor zo'n "speeltje" ?

De wisselkoers van armen en benen ken ik niet. Misschien kun je even een "International Currency Contertor" raadplegen?  :idea:

blackcbf

• Gast
Re: Atos VQ
« Reactie #4 Gepost op: januari 21, 2007, 17:01:44 pm »
Citaat van: "deltapol"
Ben benieuwd naar de technische specificaties, prijs, handelbaarheid en glijgetal. Ik was zelf al heel erg gecharmeerd van de VX, maar vind de prijs eigenlijk wel very high...

Veel info is er te vinden op de www.a-i-r.de website.

Je keuze om voor de VX te kiezen begrijp ik niet goed. Tenzij je ook DUO wil gaan vliegen dan is de VX de ideale keuze.

De VR kan bijvoorbeeld prima gecombineerd worden met de Mosquito. Er is trouwens een elektrisch systeem in ontwikkeling om de staart in en uit te schuiven. Dus van zodra je de motor af zet kun je de staart uitschuiven. Je mag dan natuurlijk niet vergeten de staart te in te trekken als je terug start.  ;)

Ik weet nog niet of de combinatie van de lichtere versie van de VR, de VQ, en de Mosquito mogelijk is.

ulgajova21

• Forumlid
  • Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
Atos-VQ
« Reactie #5 Gepost op: januari 29, 2007, 19:07:35 pm »
Als dat electrische staartuitschuifsysteem (wat een woord ;) ) ook op oudere Atossen kan worden geplaatst zijn we goed bezig. :D

deltapol

• Forumlid
  • Held
  • *
  • Fly high in the sky but keep it dry
    • Bekijk profiel
    • http://maverickdeltisten.yourbb.be/
Re: Atos VQ
« Reactie #6 Gepost op: januari 29, 2007, 23:46:27 pm »
Citaat van: "blackcbf"
Citaat van: "deltapol"

Veel info is er te vinden op de www.a-i-r.de website.

Je keuze om voor de VX te kiezen begrijp ik niet goed. Tenzij je ook DUO wil gaan vliegen dan is de VX de ideale keuze.

De VR kan bijvoorbeeld prima gecombineerd worden met de Mosquito. Er is trouwens een elektrisch systeem in ontwikkeling om de staart in en uit te schuiven. Dus van zodra je de motor af zet kun je de staart uitschuiven. Je mag dan natuurlijk niet vergeten de staart te in te trekken als je terug start.  ;)

Ik weet nog niet of de combinatie van de lichtere versie van de VR, de VQ, en de Mosquito mogelijk is.

Het is inderdaad de VR die ik bedoelde, en de VQ zou misschien de betere keuze zijn, op voorwaarde dat er ook mee gemosq't kan worden. Echter bij het zien van de cage....ga ik alweer twijfelen en misschien is dit wel wat over enkele jaartjes. Dit concept zal in ieder geval de interferentieweerstand flink doen dalen.
Also known as Mister Looping

blackcbf

• Gast
Atos-VQ
« Reactie #7 Gepost op: januari 31, 2007, 16:37:12 pm »
Alle atossen kunnen aangepast worden tot de laatste versie!!! zie AIR website.

ivm staart in combinatie met mosquito is er ook een niet electrisch hulpstuk zodat de staart hoger komt en uit de buurt van de schroef.

Atos vliegen zonder staart is niet aan te raden.

:shock:  :idea:

ulgajova21

• Forumlid
  • Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
staart
« Reactie #8 Gepost op: januari 31, 2007, 18:13:45 pm »
H?, staart hoger en uit de buurt van de schroef, ik ben ge?nteresseerd. Bestaat daar ergens wat meer info over ?
Nochthans is het zo dat mijn Atos zonder staart wel stabieler lijkt met het meergewicht van mijn harnas dan toen ik hem zonder staart vloog enkele jaren terug. Maar een staart geeft alleszins een groot verschil in stabiliteit bij thermiekvliegen. ;)

Groetjes allemaal en hopelijk tot in Wuustwezel.

blackcbf

• Gast
Re: staart
« Reactie #9 Gepost op: februari 01, 2007, 19:18:52 pm »
Citaat van: "ulgajova21"
H?, staart hoger en uit de buurt van de schroef, ik ben ge?nteresseerd. Bestaat daar ergens wat meer info over ?

Alle info staat op de AIR website.
vb.

Het beste is volgens mij contact opnemen met Felix Ruehle.

ulgajova21

• Forumlid
  • Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
staart
« Reactie #10 Gepost op: februari 02, 2007, 10:19:46 am »
Bedankt voor de repliek, maar deze vaste staart op een Atos is enkel bedoeld om hem uit de buurt van de schroef van een nanotrike te houden.  In Australi? vliegt de Thistledown onder een Atos met een gewone staart. Gaat perfect. Voor ons, mosq. en aanverwanten vliegers, is denk ik alleen de uitschuifbare staart van nut.

Vriendelijke groetjes, :D

blackcbf

• Gast
Re: Atos-VQ
« Reactie #11 Gepost op: maart 23, 2007, 16:42:13 pm »
http://www.ulteam-vol-libre.com/developpement-ulteam-vol-libre.htm

Op de tweede foto staat ook nog een aanpassing voor de staart. Dit keer op een Tsunami.

Bruno

• Forumlid
  • Nieuweling
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: augustus 27, 2012, 22:16:42 pm »
met dank aan de verdeler heb ik deze kunnen " testen" TE GEK!!!

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/38228_1343085584083_590104_n.jpg

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/38228_1343085744087_1570924_n.jpg

ja lukte me niet om foto toe te voegen dus maar via een omweg

JohanMinne

• Clublid
  • Held
  • *
  • We will meet again. At cloudbase would be great!
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: augustus 28, 2012, 12:07:41 pm »
Hello Bruno,
Ik heb jouw profiel aangepast.
Het opladen van fotos zou nu moeten werken.

mvg,
Johan