Auteur Topic: avia Airsports  (gelezen 7547 keer)

Maarten

• Clublid
  • Held
  • *
    • Bekijk profiel
Re: avia Airsports
« Reactie #15 Gepost op: maart 21, 2012, 18:48:06 pm »
amaai ja ziet er goed uit

JohanMinne

• Clublid
  • Held
  • *
  • We will meet again. At cloudbase would be great!
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: maart 23, 2012, 17:11:09 pm »
Stephan,
Zou het mogelijk zijn om als steunend lid (dus voor 50 Euro) bij jullie te starten met een eigen Mosquito-harnas?
De enige faciliteit die wij nodig hebben is het gazon.  ;)

Johan

pimpeltje

• Clublid
  • Held
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: maart 24, 2012, 02:18:17 am »
Goei vraag!!!!!!

Stephan

• Forumlid
  • Held
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: maart 26, 2012, 13:23:53 pm »
Het is niet mogelijk om steunend lid te worden en dan met de mosquito vanop ons terrein op te stijgen.

pimpeltje

• Clublid
  • Held
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: maart 26, 2012, 16:55:02 pm »
Vnd ik persoonlijk een discriminatie van sportgenoten....zij veroorzaken de minste last: geen lier noch lierman/vrouw nodig, noch een DPM en de sleper.....zuivere winst voor de clubkas!? En de kans dat je iemand over de schreef krijgt omok eens te slepen....

jogo

• Clublid
  • Held
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: maart 26, 2012, 17:43:15 pm »
het bestuur zal ook wel die overweging gemaakt hebben denk ik.
anderzijds moet het ook nog de moeite zijn om volwaardig lid te zijn (dat gaat zo met clubs)

Stephan

• Forumlid
  • Held
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: maart 26, 2012, 19:35:34 pm »
Beste ADCA bestuur,
Kritiek is natuurlijk altijd makkelijk gegeven .
Avia airsports werd aanzien als een "elitaire niet toegankelijke club"
1) We deden een fly in dag vorig jaar  ter nagedachtenis van Gunther waar ik niemand heb gezien van het bestuur van ACDA
2) Er werd ons verweten dat we geen officiele BVVF club waren waar ondertussen ook aan is gewerkt en aan verholpen.
3) Er was een fly in in Maillen voorzien en de trike van NRG was stuk, Ik heb opdat onze trike daar kon slepen 2 volle dagen gebeld , gemailt , geschreven , van hier naar daar gelopen om alles officieel en wettelijk in orde te hebben opdat onze trike daar zou kunnen slepen ten voordele van deltisten. Dan kreeg ik nog telefoon  van de organisatoren of we niet goedkoper konden slepen dan de prijs dat wij al lang hadden doorgegeven??!!!!
4) Er werd kritiek gegeven op het lidmaatschap dat volgens jullie niet aantrekkelijk was, we voeren nu een beurtenkaart in.

NU wordt er nog verweten dat we discrimineren!!!!

We zijn een CLUB en en dat betekent voor mij dat de leden zich inzetten voor zichzelf en ook voor anderen. Niet dat ze komen, liefst nog zo goedkoop mogelijk, hun eigen ding doen , vertrekken , terugkomen , opbreken en wegwezen en dan liefst nog wat kritiek geven dat het ni zo goed was.

Voor ge al uw krietiek hier op een forum zet , kom ééns kijken hoe, wat, waar  en ge zult zien dat er een aantal mensen zich inzetten opdat deltasport terug een GROEPSSPORT wordt en  opdat zoveel mogelijk mensen op een zogoedkoop mogelijke manier veel plezier SAMEN en DE GANSE DAG kunnen beleven.
Dat was ook  de bedoeling van onze vriend Gunther en dat draag ik hoog in het vaandel.

Dus kom niet af met discriminatie van sportgenoten want dit vind ik er zwaar over!!!!
Zorg dat ge eerst weet waarover ge spreekt!!

Ik daag jullie uit om een club draaiende te houden die voor heel wat geld aan materiaal heeft en dit iedere week terug probeert klaar te hebben ten dienste van zijn leden.

« Laatst bewerkt op: maart 26, 2012, 19:59:32 pm door Stephan »

jogo

• Clublid
  • Held
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: maart 26, 2012, 20:56:24 pm »
“Discriminatie van sportgenoten” is ook niet juist denk ik Een terrein om met een motorharnas op te stijgen is makkelijker gevonden dan een terrein om te lieren.
Bevekom is het enige terrein in België waar dit op regelmatige basis kan .
Avia airsports is vooral een lierclub en dat moet zo blijven willen we in de toekomst van deze fantastische faciliteiten daar kunnen blijven genieten.
Er zijn vele dagen dat een start aan de lier veel piloten kan plezieren (een lier kost ongeveer evenveel als één motorharnas)Dus sorry ,de collectiviteit gaat voor op het individu…

pimpeltje

• Clublid
  • Held
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: maart 27, 2012, 04:42:00 am »
Hei Stephan...ik, DANI DU MON, en zeker niet het ADCA-bestuur heeft dat zo zwaar bedoeld hoor!!!!! BON: verkeerde woordkeuze van MIJNENTWEGE en van niemand anders!

Welk woord moet ik in dit geval dan gebruiken....de mosqui's blijven niet welkom! Dat was gewoon een opmerking.  Het is dankzij mijn reactie dat het initiatief is genomen geweest dat AVIA-sport om een officiele club door de BVVF te worden aanvaard. Het is dankzij de tussenkomst van ADCA-clubleden dat AVIA-sport een beurtkaart invoert, EN DAT IS VOOR ALLE DELTISTEN INTERESSANT, niet enkel voor ADCA-leden toch???? Dus dat steentje hebben we bijgedragen om meer betaalbare SAMENHORIGHEID te bekomen....mosqui's blijken daar als deltisten niet bij te horen dan.

Dus zoals jij het hebt opgenomen is dat door mij niet bedoeld geweest...wel dat door uw reactie deze groep van deltisten buiten gesloten worden. (of hoe moet ik het dan verwoorden?)..ondertussen +- 15 personen....als we in Belgie met 100-tal deltisten zijn.....kunt ge zelf uitrekenen hoeveel % dat is. (Ik ga dat niet doen, want zou me daar weer eens wreed in kunnen vergissen ???)
Ik meen dat ze (de mosqui's) daar zelf niet zo zwaar aan tillen....zij hangen niet af van een vliegplein. Maar ze hadden het wel leuk gevonden erbij te horen.

Stephan, wat AVIA-sport tot hiertoe heeft gedaan om de poort te openen voor de deltisten heb ik persoonlijk altijd toegejuigd...dat kan of kon iedereen hier lezen. Ik ben zelf persoonlijk geen mosqui en toch blijf ik het spijtig vinden dat de mosqui's niet welkom zijn...het resultaat van de woordkeuze blijft in mijn ogen dan ook gelijk.
Ge moogt er dan zelf een woord op plakken....
En de visie die Jogo geeft wil ik best aanvaarden... een lierklub waar het individu op de 2de plaats komt...en ik hoop gezien het weer zo positief blijkt te zijn als nu in Belgie de laatste weekenden dat er al veel gelierd is kunnen worden!

Ik heb absoluut geen handschoen geworpen...ik heb hier nergens geschreven dat er bij AVIA-sport niet gewerkt wordt! Hoe komt ge daarbij? Die reactie vind ik persoonlijk dan weer wat erover....maar neem ze als een te vlugge geschreven reactie... Wat je hoog in je vaandel draagt heb ik veel respect voor.
Je hoeft ons niet uit te dagen Stephan...we zijn geen kemphanen...DAT is wat we nu net niet moeten hebben in de deltasport.

Sportieve groet.
Dani.

jogo

• Clublid
  • Held
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: maart 27, 2012, 06:52:43 am »
Ja, Dani de reden dat mijne kameraad (Luc) de toestemming heeft gekregen van de generaal om op zijne basis te mogen vliegen is mensen te laten kennismaken met het fenomeen 'vliegen'.
Het lieren en slepen hoort daar bij en in extremis ook een UL om luchtdopen te doen.
In het geval van autonome gemotoriseerde vliegers ligt dat moeilijk, begrip daarvoor.
Scherpe uitlatingen kunnen al eens een overreaktie uitlokken...
Laat u allen in ieder geval niet tegen hier houden het vrije woord te nemen !
(en Dani ge wilt de Musqi's toch niet uit ADCA verdrijven ?)

Stephan

• Forumlid
  • Held
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: maart 27, 2012, 07:29:15 am »
Dani,

Ja, ik ben in mijn gat gebeten na al dit.

Je hebt inderdaad aangegeven dat...... beurtenkaart, officiele BVVF club ,...., . Tussen het effe schrijven of aangeven en het daadwerkelijk op poten zetten is nog een wereld van verschil en toch hebben we ( Avia airsports)het gedaan.

Inderdaad Jij , Dani Du Mon, hebt dit geschreven. Mijns insziens ben je een lid van het ADCA bestuur en schrijf je op het ADCA forum dus acteer je ook als ADCA bestuur, of je dit in eigen naam schrijft of niet.
Als ik iets op een forum schrijf hou ik er steeds rekening mee dat ik van Avia airsports ben.

Wat mij vooral stoort is het feit als we iets doen om deltisten aan te trekken in de zin van hierboven en er telkens weer een extra dingetje moet bijkomen zodat de club er toch weeral negatief uitkomt als er een neen komt .Het klinkt precies zoals bij kinderen. Je geeft  een vinger en ............ de rest laat ik je zelf maar invullen.

Als de Mosquito vliegers iets willen met Bevekom zullen ze wel effe eerst ne keer naar de club persoonlijk moeten komen om een babbel te doen.
We hebben momenteel een hele fijne samenwerking gehad en nog steeds met een parapenteschool voor initiatie aan de lier. Hier zijn een paar vergaderingskes en avonden  overgegaan vooralleer we tot een definitief akkoord kwamen van wie , hoe, wat, hoeveel. Alles werd op papier gezet zodat er geen addertjes meer konden opduiken. En dit voor beide partijen.
Er zijn manieren om een samenwerking op te starten of mogelijkheden  te openen en dit is niet via een vraag op een forum. Daar komt toch een radicale neen op.

Dus effe de vragen stellen op een openbaar forum en als het antwoord negatief is nog even  komen verkondiggen dat we sportgenoten discrimineren, is wel heel kort door den bocht
Als je zelf vind dat het een verkeerde woordkeuze was , schrijf het dan niet.
Mijn ervaring leert me dat positivisme heel snel vergeten is terwijl negatieve kritiek heel lang blijft hangen en al wat verwzenlijkt is snel teniet doet.

jogo

• Clublid
  • Held
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: maart 27, 2012, 08:51:05 am »
ik zal ook wel geen nieuws vertellen als ik zeg dat ge zo'n vliegstek met een vingerknip kunt verliezen en uw valiezen pakken (en heel heel moeilijk kunt verkrijgen)
alles werkt daar op een vertrouwens piramide...

pimpeltje

• Clublid
  • Held
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: maart 27, 2012, 14:51:09 pm »
Hola Stephan,

dat ge in uw gat gebeten bent moet ik aannemen...mijn verontschuldigingen daarvoor...maar neemt ook van mij aan dat DAT niet de bedoeling was. Ik ben soms een onhandige schrijfster. Wie veel schrijft kan meer verkeerd schrijven dan iemand die niet schrijft.

Omdat ik schrijf op het forum van de club (daar dient het toch voor) wil dat niet automatisch zeggen dat dan ineens heel het bestuur of alle leden van club zo denken....die hebben er niks mee te maken. En dat is wat blijkbaar telkens door de lezer verkeerd wordt geinterpreteerd. Dani en ADCA is niet = aan 1. Ik zit wel in de club en wel in het bestuur. Ik ben de club niet....en ADCA is Dani niet. Ben wel een werkende kracht in de club dat wel.

Dus weet ik ook maar AL TE GOED wat het is iets op poten te zetten en dat proberen in goede banen te doen lukken. Als ik schrijf dat ik in deze deltawereld mee van het langste meedraai kwestie van werken voor (vrijwillig, zonder verloning), gaat het weer aanzien worden als stoeffen...Yves Borremans onze BVVF voorzitter moet ik voor laten gaan, want die is er langer mee bezig dan ik. Er zijn nog anderen die wel langer vliegen, ja dat wel...maar niet zich inzetten of werken voor iets in verband met de deltasport. Dus heb ik al meer respect voor allen die zich inzetten voor...al komy het misschien zo niet over!

Ik heb toch nergens geschreven dat ik dacht dat het een kleintje was om dat te realiseren????? Waar haalt ge het om altijd er negatief uit te komen? In tegendeel ik vond het tof positieve reacties te krijgen....niet voor mij persoonlijk...op de 1ste plaats jullie als club en voor alle deltisten....wat mijn opzet was...jullie meer kenbaar te maken, met de mogelijkheden die jullie aanbieden...die of dat in het begin niet zo toegankelijk overkwam. Ben ik de enige die er zo over dacht? Het resultaat is alles behalve negatief Stephan....en DAT is wat telt.

ik neem het positief op te lezen dat de mosqui's persoonlijk ne keer moeten komen praten te Bevekom, als ze daar iets willen bereiken. DAT is een kier open laten. Mag ik dan opmerken dat u misschien dat eerder had kunnen schrijven dan: "Het is niet mogelijk om steunend lid te worden en dan met de mosquito vanop ons terrein op te stijgen." Dan had mijn misverstane opmerking er niet geweest.

En ja Jogo dat weet ik ook dat een vliegstek met een vingerknip of handtekening zo kan verdwijnen....ik neem de droeve taak op mij om alles in dat verband wat ik vind links en rechts te melden op dit forum....dus als ik een opening naar een nieuwe vliegplaats kan melden doen ik dat ook!

Waarom zou ik begod de mosqui's uit ADCA willen krijgen????? Heb ik dat ergens geschreven????? Zou niet liever willen dan dat de mosqui's hun eigen terrein zouden hebben...waar ze niet in het 'zwart' moeten leren rondvliegen....en dat met een goede omkadering....om ongelukken zo goed als mogelijk te vermijden. En in ADCA zitten de meeste beoefenaars met kennis van zaken...persoonlijk reken ik mij daar NIET bij.

Kan dit als zalfke op dat gat overkomen Stephan? Misschien eigenaardig geschreven, maar dat is toch de bedoeling.
Dani.

pimpeltje

• Clublid
  • Held
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: maart 27, 2012, 15:05:18 pm »
die icoontjes heb ik niet aangeduid...als je 3 keer een vraagteken aantoetst blijken die bij het plaatsen van het bericht te veranderen in zo'n icoontje...dit maar te verduidelijking want anders loop ik weer de kans dat er iemand zich daar groen aan ergert. Was mijn bedoeling dus absoluut niet.....

Jochen

• Forumlid
  • Volwaardig lid
  • *
    • Bekijk profiel
    • My blog
« Reactie #29 Gepost op: maart 27, 2012, 16:18:39 pm »
Ik weet alleen dat de gemiddelde google'nde surfer zo ver mogelijk van ADCA en vermoedelijk ook van deltavliegen weg wil blijven bij het lezen van al deze discussies.